Självsabotage...

Det här med självsabotage... jag gör det ständigt.. som denna helg.. jag har inte tränat, inte promenerat och ätit en massa godis, kakor, chips.. 

vågade minsann inte ställa mig på vågen imorse... 

Vet att Olga förespråkar "inga förbud", utan välj dina tillfällen och njut.. men om man då varje gång man väljer sitt tillfälle spårar ur helt o äter så man mår dåligt, för att man tänker - när jag ändå börjat kan jag lika gärna fortsätta.. Då är de inget att jobba efter.. eller? 

Socker och godsaker förändrar mig..  jag blir ett monster i huvudet och hittar alla möjliga ursäkter för att äta.. Det är väldigt logiska ursäkter med, tills jag ätit det och "inser" vad det innebär. 

Jag är också väldigt duktig på att planera upp en plan för mig, men att fullfölja den, det är de som är det svåra. 
Vet att offerkoftan inte klär mig (den klär inte någon) och det är inte meningen att klaga med detta inlägg, utan mer få ner det skriftligt hur jag funderar och fungerar. 

Så hur går jag vidare? Det är något att fundera över.. 

(För att läska mig med sånt som inte är bra för mig avslutar jag inlägget med en bild på Mineas 4 års tårta.)

Tårtan Minea bestämt skulle ha, men sen vägra smaka på! 😂😍


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: