Nya tider för mig!!

För att få i mig tillräckligt med näring och ändå gå ner i vikt ska jag äta 2000 kcal om dagen. 

Fördelningen ser ut så här:
Protein         45%
Fett              35%
Kolhydrater  20%

Jag är helt ny med att tänka på mat. Jag äter och mår sen dåligt om det är dålig mat jag får i mig. 
Så nu har jag verkligen planerat hur mycket jag ska äta och hur jag ska fördela detta mellan protein, fett och kolhydrater. 

Imorgon kör jag igång med att skriva in allt jag äter via appen MyFitnessPal. Ska verkligen skriva in allt och försöka komma upp i det jag borde. 

Mina tankar ska gå i så ren mat som möjligt tänk. Har ju följt Olgas ett års utmaning och mycket fokus har legat på mindsett och jag har märkt hur mycket det hjälp mig hittills, men just maten är så svår för mig! 
Är inne på tredje veckan av utmaningen och nu känner jag att jag är på rätt väg gällande maten. Men... nu ska det bara följas med. 

Ni som läser här vet hur duktig jag är på att följa det jag bestämmer mig för! Men nu så... va tror du? Peppar du mig? ;) 

Nu ska jag gå med våra hundar och sen krypa i säng! Imon ska jag klippa mig!! 👏🏻



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: