Frestelser och nytt sätt att tänka...

Något jag tror är svårt att förstå sig på om man inte har problemet själv är "sockermissbruket"! 

Min hjärna älskar socker, socker är som en belöning för mig! Jag blir glad i hela kroppen av att få äta detta vita helvete! 
Men i år är det slut med tramset, har inte rört en godis/kak bit med vitt socker i än i år och kommer inte göra det heller. 

Så då kan ni kanske förstå mig om jag säger att min dag på jobbet varit fruktansvärd jobbig!!

Detta helvete har jag haft framför mig hela eftermiddagen. Men jag rörde det inte!! 


Nästa steg är att sluta med allt som jag bytat ut sockret med som potatischips, propud m.m visst det omförvandlas med till socker i kroppen och är inte bra att äta... men de e så de är just nu! 

Jag följer fortfarande Olgas utmaning fullt ut och igår skulle vi börja printa ner våra topp 5 värderingar. Hon gav oss massor av verktyg att jobba med och så svårt det var! Men nu är dom ner printade i min fina bok! Väntar med spänning på morgondagens utmaning! 

Men nu blir det natten! Är så trött.. hoppas mina barn samarbetar och sover hela natten och tar sovmorgon imon! 

Kram och God Natt! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: