Tyst, prickig & härlig känsla

Tyst som en mus har jag varit i ett par dagar. 
Igår kom syster på besök och vi lagade tacos och hade mys med barnen, sen på kvällen blev M's tunga alldeles prickig och lite svullen! Ringde 1177 och den jag pratade med trodde scharlakansfeber!? Men det hade jag svårt att tro. 
Blev en orolig natt för mamma och pappa, men på morgonen var hon fortfarande som vanligt och tungan var bättre igen. Ringde läkarn ändå, kunde inte släppa 1177's scharlakansfeber misstankar!? Fick en tid, läkarn kollade och kände på halsen men kunde inte se något annat än några prickar på tungan så vi kom fram till att hon måste ha ätit något som hon inte riktigt tål. 
Sen idag kom jag på att hon i onsdags eftermiddag plockade av flera blad av min paradisblomma och hon kanske har fått i sig "saften" från det!? 

Var även i simhallen igår kväll och simma. Hade kvällsmys med syster, simmade hela 40 min och sen bubbla vi och basta. Så mysigt! Det bästa med hela besöket var när jag tog på mig badräkten och kände jag gått ner i vikt sen sist jag hade den på!! 👏🏻 Känslan var underbar!! 

Nu ska jag lägga mig bredvid mina barn. Den stora tjejen sover oroligt och har redan vaknar ett par gånger. Hoppas hon får sova gott inatt i alla fall. 

Kram till er! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: