Älgsafari

Igår blev det äntligen dax för älgsafari som vi pratat om hela sommaren. Tyvärr fick inte pappa följa med, eftersom han jobbar. Så det var jag, barnen och barnens farmor och farfar. Vi åkte tåget runt hela parken.

Jag är delad till det här med cirkus, djurparker m.m. Är ingen naturlig miljö dom lever i. Men samtidigt känner jag mer att djurparker/safarisar är mer ok än cirkus. Eftersom dom behöver inte kunna "konster" eller visa upp något på parker.
Vad tycker du?

Älgen Nalle som vår guide kom bäst överens med.

Tror denna älg hette Ludvig :) Minea döpte sin älg nalle som vi köpte just till Ludvig!

Här har vi Estell och hennes kalvar som föddes 17 maj i år. Inga namn än dock!

Fanns lite andra djur med som bisonoxe, getter och höns.

Nu ska jag fixa undan disken och sen beger vi oss till morfar m familj. Är förmodligen sista semester veckan för oss. Tror att inskolningen kör igång i nästa vecka. :)

Kram så länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: