30 dagars utmaning ~ Dag 2

Då var dag två kommen och även idag ska jag svara ärligt på några frågor. Olga menar på att ju ärligare du är mot dig själv desto lättare är det att komma vidare och jobba med ens svårigheter.

Fyll i det som saknas:

• Om jag inte hade något ansvar, så skulle jag ha spenderat dagen så här:
~ liggandes i en sol stol i skuggan på nått varmt ställe och läsa/lyssna på en bok eller kolla på en massa serie medans någon annan bestämmer vad jag ska äta, ha på mig och hur jag ska träna. Vill så gärna leva ett hälsosamt liv, men hade önskat att någon annan bestämde hur. Att jag aldrig behövde tänka på mat utan att maten bara kommer till mig när jag ska äta.

• Jag känner mig mest nöjd med mig själv när jag gör det här:
~ När jag har fått udan all disk/leksaker, barnen sover efter en okej dag och jag har kommit upp i mina steg och även tränat. När jag får saker gjort, då är jag som mest nöjd över mig själv.

• När jag tappar kontrollen över maten, den största anledningen till det är:
~ Att jag känner mig deppig av nån anledning eller så "skyller" jag på pms. Eller att jag är värd det av olika anledningar.

• När jag känner mig obekväm i mitt eget skinn, så känner jag mig:
~ Värdelös, pinsam.

• Jag känner mig som snyggast när jag gör:
~ Känner mig i stort sett aldrig snygg. Men när ett klädesplagg som suttit tajt helt plötsligt börjar sitta lite löst, då kan jag få en snygg känsla i mig.

• Jag vet att jag har massvis med positiva egenskaper, och de är:
~ oj.....
Jag är bra på att planera, strukturera vardagen om jag mår bra.
Noggran är jag och är även en rutin människa.

Idag var det jätte svåra frågor!!! Vissa klara jag knappt att svara på! (fick googla på egenskaper)

Nån mer som hängt på hennes utmaning?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: