Anledningar att aldrig skaffa fler barn

Läste precis http://blogg.loppi.se/jennybenny/ blogginlägg om 5 anledningar till varför jag INTE (aldrig någonsin!!) vill ha fler barn. Vilken skön känsla det var att läsa om fler som hatar att vara gravida! 
 
Att vara gravid är något av det värsta, men samtidigt det bästa, jag någonsin varit med om! Älskar mina barn och är glad och väldigt tacksam över att jag kan få barn och att jag fick två underbara friska barn. Men jag vill aldrig mera vara gravid! Mådde dåligt både psykiskt och fysiskt med båda barnen, var dock värre med första än med andra. 
 
Så här kommer mina 5 anledningar till att jag aldrig mer vill vara gravid!!
 
1. Foglossningen - Fy F*n för den smärtan... Tre ggr värre än förlossningen! 
 
2. Illamåendet - Hade ett konstigt illamående, (molande), värk i mellangärdet i stort sett under hela graviditeten. 
 
3. Viktuppgången - jag har lätt för att gå upp i vikt i vanliga fall... Gick upp 30 kg med båda mina barn. Gick inte ner alla kilo mellan dom heller, så nu har jag ett jädra jobb framför mig! 
 
4. Kläder - jag avskyr att köpa kläder, för inget sitter fint. Som gravid gjorde det inte de lättare.
 
5. Bm besöken - klämmandet på magen, avskyr det.. Gjorde ju jätte ont! Svettades som en gris varje gång! 
 
Sen mådde jag ju inte jätte bra psykiskt heller, med första så var jag ständigt orolig för allt... Missfall, att det skulle va fel på barnet o.s.v. 
Med andra så var det bättre, dom tankarna fanns hela tiden, men dom oroande inte mig på samma vis.  Men jag var lite smått deprimerad ändå. 
 
Så jag avskyr graviditeten, men älskar mina barn ❤️ 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: